1. ÇELİK KARKAS VE ÇATILAR:
*
Çelik kolonların tam yerinde olmaları çelik çatı imalatlarında ve tüm kaynaklı imalatlarda dikkat edilmesi gerekenler ve düşeyliklerine son derece özen gösterilmelidir. Çünkü sonradan düzeltmek olanaksızdır. Dikilen beton yol imalatında dikkat edilmesi gereken konular ve cıvatalarla bağlanan kolonlar çaprazlarla güvenceye alınmadan bırakılmamalıdır. Üst kısımların yapım elektrik işlerinde dikkat etmesi gerekenler ve kesin bağlantılarına ancak kolonların teraziye alınıp, beton-çelik bağlantıları (Bz) cıvatalarının sağlamlanması, taban levha altlarının harçla doldurulması brüt beton nedir? nasıl uygulanır? ve harcın kurumasından sonra devam edilir. (Çift somun tarcih edilmelidir.)
*
Kolon- kiriş bağlantılarında hem montaja kolaylık hem de sağlamlık bakımından bir destek köşebent kullanmak yararlı olur.
*
Uç uca eklemeler yanlara tuğla duvar imalatında dikkat edilmesi gerekenler ve olanak varsa alt brüt beton kalıplarının uygulamasında dikkat edilmesi gerekenler ve üste konacak berkitme levhaları ile sağlamlanmalıdır.
*
Rüzgar şantiyelerde iş sağlığı ve güvenliğine yönelik alınacak önlemler ve Deprem bağlantıları duvar ya da sıva içinde kalmamalı, sıvadan 1-2 cm. dışarda kalacak biçimde düzenlenmelidir.
*
U çelik hafif taşıyıcı sistemlerin konut yapımında kullanılması ve I demirleri cıvatalı bağlantılarında yanak şevini düzeltmek üzere eğik rondelalar kullanılmalıdır.
*
Bütün serbest kenar gazbeton duvar uygulama esasları ve köşeler en az 3 mm. yarı çaplı olarak yuvarlatılmalıdır.
*
Özellikle geniş açıklıklı çatı makası şantiyelerde malzeme zayiatı ve önleme yolları ve kirişlerde alt başlığa ters eğim vermek ihmak edilmemelidir.
*
Boru yapımlarda, uzun ofiste verimliliği arttırma yolları ve boyly boyunca olmamak üzere su kaçaklı, çatlak borular kullanılabilir. (İçten çürümemeleri için serbest uçlar kapatılmalıdır).
*
Aşıkların birbirine cıvata ile bağlanmaları montaj bakımından kolaylık ; makasa oturdukları yerlerde eğim tarafına gelen kısımlarına birer destek konkası ise statik bakımından yarar sağlar.
2. MERDİVENLER, PLATFORMAR, KORKULUKLAR:
*
Saç levha merdivenlerde limon kiriş bağlantı altlarına birer köşebent konması yararlıdır. Projede böyle bir detay yoksa kaynaklar altlı üstlü yapılmalıdır.
*
Açıkta olan çelik yapı döşemeleri ile platformlar ikiz kuleler neden çöktü ve merdiven basamaklarına yağmur inşaat ruhsatı almak için gereken evraklar ve yıkama suyunun toplanmaması için eğim verilir. (Bu cins yapıların oturduğu beton döşeme oturduğum bina depreme dayanıklı mı? ( deprem testi ) ve temellerde de aynı eğim ihmal edilmemelidir).
*
Rampalarda hele saçları düzse yürürken kayılmaması için 50-60 cm. de bir enine ters köşebent vd. Profillerle çıkıntılar düzenlenmelidir. Özellikle sarsıntılı mahallelerde tutunmak için ayrıca küpeşte yapılmalıdır.
*
Döşeme çatı ve duvarlarınızın bakımı için ipuçları ve plarform boşluk yanlarına yazlığınızı yaza hazırlarken nelere dikkat etmeli ve de merdivenleri 90-110 cm. yüksekliğinde korkuluk şarttır. En büyük ara 50-55 cm. olmak üzere, korkuluğun en az bir adet yatay elemanı olacaktır.
*
Korkuluk profil demirlerinden ise düz kenarlar iç yüze getirilir. Boru korkuluklarda dikme yapınızın bakım takvimi ve küpeşte en az 1 1/ 4 parmak borudan yapılır. (Kaynak kolaylığı elektrik faturasını düşürme yolları ve düzgünlüğü bakımlarından saplanan borunun saplandığından küçük boy olması tercih edilir. Aksi halde saplanan borunun ucu hafifçe ezilir).
*
Kayıp sakatlananları evinizi kiraya verirken nelere dikkat edilmeli ve de aşağıya takım, gereç vb.nin düşmelerini önlemek için döşeme mobilya alırken nelere dikkat edilmeli ve platform korkuluklarının alt tarafına, döşemeden en çok 1 cm. boşluk bırakılarak bir (etek) konur.
*
Herhangi bir zeminden 6m. ve daha fazla yüksekliğe çıkan dikey merdivenlerde (Güvenlik kafesi) şarttır. Kafes yerine gre 2.2-3 m yüksekten başlar.
3. PERÇİN VE CIVATA İŞLERİ:
*
Perçin ve cıvata delikleri matkapla açılır. Üst ve alt çaplar arasındaki fark 1mm.'yi geçmemek koşulu ile 20 mm.'ye kadar deliklerde zımba kullanılabilir, ancak kaynakla delik açılamaz ve genişletilemez. Delikler cıvatalardan 2 mm., perçinlerden 1 mm.'den büyük olmamalıdır.
*
İki delikli parça üst üste geldiğinde delikten proje boyundan 2 mm. daha ince bir çubuk rahatça geçebilmelidir. Bu durumdaki delikler rayba ile aynı hizaya getirilebilir. Daha fazla şaşkın eleman değiştirilir. (Ya da delik doldurulup; ek levha kaynatılıp yeniden delinebilir).
4. BAYRAKLAR (BİRLEŞİM LEVHALARI):
*
Bayraklar düzgün kesilmiş olmalı gerektiğinde taşlanmalıdır.
*
Düğümlerde hiç bir bayrak köşesi açıkta gözükmemeli, çift çapraz orta düğümünde dikdörtgen bayrak kenarlarının yatay ve düşey ortalamalarına özen gösterilmelidir.
*
Borulu yapımlarda bayrak kullanılıyorsa boru yarılıp levha içine sokularak altlı üstlü kaynaklanır.
5. KAYNAKLAR
*
Aksi belirtilmedikçe sadece elektrik kaynağı kullanılır.
*
Elektrotlar kaynaklanacak gerecin türüne göre seçilir. Soğuk ve nemli havalarda kullanılmadan önce fırınlanmalıdır.
*
Kaynak yapılacak yüzeylerde pürüz, cüruf vb. kusurlar ile yağ vb.zararlı maddeler bulunmamalı, kaynaktan hemen önce zımpara, tel fırça, keski vb.ile iyice tamizlenmelidir.
*
Küt (Ucuca) ek kaynaklarında kaynak ağzı açmak şarttır.
*
Kaynaktan sonra hiç bir deformasyon olmamalıdır. Bunun için önce karşılıklı olarak punta kaynağı yapılmalıdır.
*
Kaynaktan sonra kaynaklar çekiçle cüruflardan temizlenmeli, keski, taşlama vb.yönlemlerle düzenlenmelidir.
*
Kaynakların gözle düzgünlük ve kalınlığının; çekiçle sağlamlık ve çatlayıp çatlamayacağının kontrolu genellikle yeterli olur. Önemli işlerde kontrol (Röntgen aygıtı) ile yapılır.
*
Kaynaklar temizlenip düzenlenmeden ve de kontrol edilmeden boyaya başlanmaz.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder